Status
semoga lebih tabah menjalani liku-liku kehidupan
littleprecious: 2015

Suka kuasa 3 = ?

Assalamualaikum

suka=minat=sayang
suka ni suatu benda yg subjektif dan lumrah bagi setiap manusia (pendapat aku) .
Contoh,suka melihat alam sekitar ,suka membaca buku ,suka memasak ,suka tido, eh
Kadang-kadang ramai yang salah faham berkenaan konsep suka ni .
sipulan : weh aku suka laa...
sipulani : weii kau suka sape ni haaa ?
sipulan : sabar la aku tak habis cakap lagi ,aku suka tengok cerita ultraman 5 tuuu.hehe
sipulani : krik krik krik ...
I mean tak semestinya suka manusia sahaja ^^
tapi macam mana pula kalau "suka kuasa 3" ?
jap2 suka kuasa 3 ? bawa bertendang .eh .bawa bertenang semua
ni takde dalam kamus dewan edisi terbaru ye . bahasa aku reka sendiri ahaks
suka kuasa 3 ialah suka yang melampau,suka gila-gila ,dan suka tahap dewa
yeahhh aku dapat idea semua ni selepas berbual dengan adik aku

begini ceritanya
Ain : kak ngah sume laptop ni boleh guna ke?
Aku : Boleh ! heheeee (senyum jahat)
Ain :Yekeee?
        Ain paling tak suka dengan laptop bawah sekali ni .
Aku : Amboi2 ~Benda yang hang tergila-gilakan dulu,sekarang hang dah tak suka .
Pernah tak korang sukaaaa ,sayangg sangaattt suatu benda tu sampai tahap memang tak boleh berpisah .bersamamuu bersama walau kemanaa juaa (iklan digi sat hehe) .Mesti pernah kan? lastly,dah ade benda lebih baik,kau tinggalkan macam tu je .Bak kata pepatah melayu habis madu sepah dibuang .kesimpulan daripada cerita ini ialah . Jangan terlalu mencintai atau menyukai sesuatu benda kerana ianya boleh membawa kepada kebinasaan . 
kadang-kadang aku terfikir juga,betul cakap orang yang dah makan garam lebih ni ,mereka selalu pesan . "hang jangan nak benci sangat dia tu ,nanti hang kahwin dengan dia, padan muko" ehee



hanya sedikit inilah yang aku tahu .mohon maaf atas sebarang kekhilafan :)